Setmana del llibre en català

Setmana del llibre en català: conductora de clubs de lectura, autora i lectora

Durant la Setmana del Llibre en català vaig tenir dues grans satisfaccions: participar en el programa S’estimen, on conductors de clubs de lectura i lectors conversàvem amb els autors i presentar el meu llibre de contes La nit als armaris amb en Xavier Febrés. 

Vaig anar a la trobada amb la Carme Riera, en qualitat de conductora de clubs de lectura, amb la il·lusió d’aprendre. Amb ganes d’escoltar allò que va dir, que la literatura és paraules, que el llenguatge ho és tot. I que, tanmateix, els nous lectors se’ls atrapa amb la temàtica i el gènere més que no pas amb l’estil. Si volem fer un nou lector li hem de servir el plat que més li agrada. Totalment d’acord, però als clubs de lectura volem anar més enllà. Els participants ja són lectors d’entrada i la tasca dels conductors és proposar també lectures que potser no llegirien; educar el paladar a altres gustos i endinsar-nos en el vessant artístic de la lectura. Visitar paisatges literaris ben diversos, tastar literatures diferents i anar eixamplant la paleta dels  llibres de capçalera.Presentació de La nit als armaris amb Xavier Febrés, 13-09-13

Estic convençuda que els contes de La nit als armaris tenen força lectors potencials. Avui, ahir i demà. A Barcelona, a Cerbi i a la Xina. Són nascuts a un petit poble del Pirineu, però amb prou elements atemporals i universals per fer-los aptes a paladars molt diversos. No voldria que aquest niu de lectors potencial que m’imagino es perdés l’experiència de llegir-los, per això sempre que em demanen per parlar dels meus contes, i de vegades sense que m’ho demanin, em troben a punt. A la Setmana del llibre en català, amb en Xavier Febrés al costat, que ja fa temps va fer una ressenya magnífica del llibre al seu blog, i la Catedral de Barcelona custodiant-nos l’esquena, les nostres veus i les d’alguns personatges escapats del llibre van arribar a nous lectors.

 

Anuncis

2 pensaments sobre “Setmana del llibre en català

  1. Retroenllaç: Més de 6.000 visites al nou blog www.raquelpicolo.net | Raquel Picolo

  2. Retroenllaç: Obrir la porta de la publicació | Raquel Picolo

Deixa un comentari

