Horari d’estiu

El post d’avui és per informar-vos de les norutines estivals de www.raquelpicolo.net. Durant els mesos de juliol i agost els posts seran més espaiats, dos o tres al mes en lloc d’un post setmanal. El dia de publicació serà variable, a diferència de la resta de l’any que és el dilluns al vespre, i els continguts també seran més estivals. Deixaré entre parèntesi les meves reflexions sobre l’escriptura creativa i la lectura per narrar-vos algunes anècdotes dels viatges de la meva vida.

El primer viatge que publicaré, en el proper post, és el de Cerbi a Esterri d’Àneu, a finals dels anys seixanta. Jo era molt petita, i tant el trajecte com la passejada per la capital de les Valls d’Àneu per mi eren tota una aventura!

No em puc estar de recomanar-vos un llibre que he llegit aquest cap de setmana i que m’ha fascinat. Potser no és per a tots els paladars, però us el recomano igualment: El pes de la papallona, d’Erri De Luca, Trad. Anna Casassas.

AU_Pes_papallona

Al llibre hi ha dues narracions breus: la que dona nom al llibre, més llarga i la que més m’ha seduït, i una altra que es titula Visita a un arbre.

El conte El pes de la papallona és la història d’un caçador furtiu alpinista i d’un isard, el rei de la muntanya. Dos éssers vells i solitaris, llestos i valents, que saben llegir el llibre de la natura. S’enfrontaran en un combat final, inevitable, i acabaran junts, abraçats. Aquesta història de cinquanta pàgines on no passens gaires coses, em tallava l’alè i m’esborronava mentre la llegia. És un relat de sensacions més que d’emocions i sentiments. Física i metafísica. Poesia. Recordo molts detalls i quan penso en l’home i l’isard encara puc notar les seves ànimes, que a la fi són una, l’ànima de la muntanya.

Algunes frases del mestre De Luca:

El foc fa espetegar petons de consol.
El rei dels isards anava vestit de vent.
Hi ha carícies que afegides sobre una càrrega la fan trontollar.
Els arbres de muntanya escriuen a l’aire històries que es llegeixen ajaguts a sota.

Parlant de muntanya, els dies 11-13 de juliol faré la 7ª edició del taller d’escriptura creativa a Esterri d’Àneu: Escriu el teu viatge. Encara queden algunes places.

Anuncis

Deixa un comentari

