Un lloc pensat per crear: el Centre d’Art i Natura de Farrera

Els dies 19 i 20 de setembre vaig fer el primer taller d’escriptura creativa al CAN de Farrera i el vaig titular “Escriptura i natura”, perquè era el que el lloc demanava i el que em venia de gust. Tenia moltes ganes de fer convergir la natura, la biologia, i la literatura; les lletres i el paisatge i les ciències. Vaig gaudir pensant el curs i preparant-lo i, encara més, quan el vaig viure amb uns alumnes de luxe i en un lloc realment especial. Un lloc que estima i té cura dels artistes, un lloc pensat per crear. Va ser un cap de setmana de goig creatiu, ple de paraules i de silencis, de veus, de racons, de muntanyes, d’objectes significatius i colors. De sensacions, d’idees. Al voltant d’aquesta experiència van néixer els posts Viure la natura, Pensar la natura i Somiar la natura.

can4

Alumnes del taller “Escriptura i Natura” al CAN de Farrera. Setembre 2015.

Un mes i mig més tard, llegeixo el post de l’Andreu Loncà i Loncà, un dels participants del taller, on parla de la seva experiència a Farrera. Un text que descriu el mateix lloc que jo vaig viure i que mostra l’essència de com entenc l’escriptura creativa. També fa un retrat meu com a professora i, de retruc, com a creadora, un retrat en el qual em reconec plenament. És una gran satisfacció comprovar que va captar allò que vull transmetre i que sovint dubto de si ho he comunicat o no, perquè té molt de subtil.

Al següent enllaç, el post d’Andreu Loncà i Loncà (clica): la tria._ FARRERA

can1

Et recordo que aquest diumenge faig un taller d’escriptura dedicat al temps literari a la Llibreria Calders.

Anuncis

Deixa un comentari

