Les bondats dels e-books

Amb l’arribada dels e-books i els continguts digitals en general s’ha produït una veritable revolta del món de l’edició i la lectura. Llegim les pantalles dels ordinadors, les tablets i els mòbils més que no pas textos impresos. Ja fa anys que no comprem enciclopèdies de paper ni col·leccionem fascicles. Les llibreries deixen de ser parades de la xarxa física de distribució de llibres, que en aquest nou escenari no té gaire sentit, i s’han de reinventar per adaptar-se als nous temps, com les biblioteques, que cada vegada tenen més ordinadors i espais socials i menys prestatges amb llibres de paper.

Les noves tecnologies han propiciat la proliferació de petites editorials independents, perquè la impressió digital ha abaratit els costos i les noves tecnologies faciliten el procés editorial. Però a banda de produir sota demanda han d’oferir alguna cosa més: una temàtica específica, la producció  de llibres-objecte, autors perifèrics interessants… I, és clar, una edició de qualitat.

Amb la irrupció dels e-books, autors i lectors agafen més protagonisme, mentre que els intermediaris en perden. Per als autors, les publicacions digitals representen una gran oportunitat de posar en contacte directe la seva obra i els lectors, perquè cada vegada més el futur dels llibres està en mans dels lectors.

 Quan escric no ho faig només pels meus amics, la meva família, els lectors en llengua catalana o els que tenen un vincle amb el Pallars. Penso en la bola del món, i la imagino espurnada de lectors anònims dels meus contes. Puc veure un nipó al mig del desert, al costat de la santa de El pou impossible (llàstima que no sé ni un borrall de japonès! ). Puc pressentir com una mexicana s’emociona amb les històries que conta Ton, el medicinaire de Cerbi, a Mi Adrià. A Mèxic hi puc arribar millor, perquè si bé la meva llengua literària és el català versionar els meus textos al castellà és un plaer. Els meus contes tenen vocació de transculturals, transtemporals i transmedia .           

Els podeu adquirir a Amazon (català i castellà).

He començat a penjar les meves històries a la xarxa de l’univers: tres e-books en català i tres en castellà, a Amazon.  Després d’una pila d’anys contant estrelles a l’Obaga de Cerbi, m’han agafat ganes de penjar les meves creacions literàries a la volta de l’univers. A veure què passa.


Deixa un comentari

